مشاوره تبلیغاتی

چقدر لزوم یک مشاور تبلیغات را در کنار کسبوکار خود حیاتی میدانید؟
یکی از آمارهای جالبی که در زمان کووید ۱۹و بعد از آن، بسیار در دنیای کسبوکار صدا کرد، این بود:
60 درصد از مشاغلی که به دلیل بحران COVID-19 به حالت تعلیق درآمدهاند، دیگر هرگز امکان ادامهٔ فعالیت ندارند.
در رابطه با این آمار، ممکن است یکی از این دیدگاهها را داشته باشید:
- یکی اینکه این آمار را در شرایط بحرانی منطقی بدانید و به نظرتان بدیهی است که بعضی از کسبوکارها نتوانند دیگر ادامه بدهند.
- دوم اینکه به این فکر کنید که با اجرای راهکارهایی در شرایط بحرانی،این امکان وجود داشت که بتوان جلوی این افول را گرفت!
اگر دیدگاهتان به مورد دوم نزدیک است، یکی از این راهکارها وجود مشاور تبلیغات در کنار کسبوکار شماست!
گاهی بهتر است بهجای اینکه بخواهید تمام اهداف بازاریابی و تبلیغات را خودتان یکتنه پیش ببرید و با آزمونوخطا زمان را هم از دست بدهید، از متخصص و مشاوری کمک بگیرید که نبض بازار را در دست دارد. از دیجیتالسازی کسبوکارتان گرفته تا شناسایی فرصتهای جدید و تبلیغاتی که بتواند به مطرح شدن برند شما بینجامد، همه میتوانند توسط یک مشاورهٔ تبلیغاتی برای شما محقق شوند و در شرایط بحرانی شما را از ناپدیدشدن نجات دهد.
فکر میکنیم همینقدر کفایت میکند که اگر نمیخواهید جزو آن ۶۰٪ باشید، داشتن یک مشاور تبلیغات را که روشنگر راه شما باشد، در کنار خود لازم و ضروری بدانید. در این مقاله همراه ما باشید تا به شما بگوییم که چگونه خدمات مشاور تبلیغات میتواند برای بیزینس شما سودمند باشد.
مشاوره تبلیغاتی چیست؟
فرآیند مشاوره تبلیغاتی به مجموعه اقداماتی مثل تحقیق و جستجوی بهترین راهکارها و پیشنهادهای حرفهای، برای بهبود و اثربخشی فعالیتهای تبلیغاتی یک سازمان میپردازد. بهعبارت دیگر، مشاور تبلیغاتی کسبوکار، متخصصی است که با درک اهداف مورد نظر سازمان و شناخت چالشهای کلیدی آن، به اجرای تاکتیکهای بازاریابی قدرتمند و تبلیغات مؤثر میپردازد و با این کار به جذب مشتریان و فروش کلی محصولات یا خدمات شما کمک میکند.
شکی نیست که تبلیغات یک عامل کلیدی برای موفقیت هر کسبوکاری است و بیزینس شما نیز از این قاعده مستثنی نیست؛ مسلماً استخدام یک مشاور تبلیغات باتجربه میتواند در راستای اهداف بازاریابی شما مفید واقع شود و موفقیتهای بیشماری را به بار آورد.
شاید اگر استارتاپ یا کارآفرینی تازهکار باشید، داشتن یک مشاور تبلیغات را در ابتدای راه غیرضروری بدانید و نخواهید برای آن هزینه کنید. در صورت داشتن چنین تفکری باید این مورد را در نظر داشته باشید که شما در آغاز راه، نمیتوانید دیدی همه جانبه در حوزهٔ کسبو کارتان داشته باشید؛ مخصوصا در امر تبلیغات. اینکه چه تبلیغاتی بیشتر برای شما موثر واقع میشود و به کسبوکارتان رونق میدهد. در نتیجه مشاوره تبلیغاتی، علاوه بر اینکه جلوی هدر رفتن بودجهٔ شما با تبلیغات اشتباه را میگیرد، در زمانتان نیز صزفهجویی میکند.
شرح وظایف مشاور تبلیغاتی
تخصص حرفهای یک مشاور، به یکی از اشکال زیر میتواند برای کسبوکار شما مفید باشد:
- مشاوران میتوانند بسیاری از فعالیتهای بازاریابی را خودشان به نمایندگی از تجارت شما انجام دهند. آنها همچنین میتوانند به شما آموزش و مشاوره دهند تا شما خودتان انجام این امور را به دست بگیرید. در حقیقت یک مشاور تبلیغات، به شما کمک میکند تا کمپینهایی به صورت منظم یا موقت برای اهداف بازاریابی خود ایجاد کنید.
- آنها همچنین زمانی را برای بحث در مورد برنامهها و استراتژیهای تبلیغاتی اختصاص میدهند تا تاکتیکهای تبلیغاتی شما را بهبود بخشند.
- تحقیقات بازار یکی دیگر از خدماتی است که برخی از مشاوران بازاریابی ارائه میدهند که در این صورت در مورد محصولات و بازارهای شرکتهای رقیب تحقیق میکنند. این تحقیقات میتواند شامل مطالعهٔ سادهٔ قیمت رقبا، بررسی پروفایل شرکت رقیب بهصورت آنلاین تا انجام نظرسنجی در مقیاس کامل در مورد نیازهای مصرفکنندگان باشد.

کاربرد مشاوره در تبلیغات برای کسبوکار شما
طبق آمار تجارت کسب و کارها در ایالاتمتحده در سال 2020، حدود ۳۱.۷ میلیون کسبوکار کوچک در این کشور وجود داشته است؛ اما آیا همهٔ آنها همچنان پابرجا هستند؟
اگر به جدول ادارهٔ امار ایالات متحده در مورد بقای مؤسسههای بخش خصوصی نگاه کنیم، میتوانیم نتیجه بگیریم که:
- ۲۰ درصد از مشاغل کوچک در سال اول شکست میخورند؛
- ۳۳ درصد از آنها ظرف دو سال شکست میخورند؛
- ۵۰ درصد آنها ظرف پنج سال شکست میخورند؛
- ۶۶ درصد آنها ظرف 10 سال شکست میخورند.
یکی از بزرگترین اشتباهاتی که شرکتها مرتکب میشوند این است که تلاش میکنند تجارت خود را بدون بهرهمندی از فرآیند فروش و نتیجهگیری از عملکردهای پیشین، به صورت تکرار شونده ادامه دهند. کمکی که یک مشاور تبلیغات می کند، اجرای یک استراتژی مناسب برای امور تبلیغاتی و یافتن کارکنانی با مجموعه مهارتهای مناسب استگ به این ترتیب شرکت شما میتواند علاوه بر جذب مخاطبان مناسب، جریانهای درآمد جدیدی را کشف کند که کسبوکار شما را به جلو سوق میدهد. مشاوران میدانند که چگونه هر بخش از استراتژی بازاریابی شما بر عملکرد شما تأثیر میگذارد. آنها میتوانند تلاشهای بازاریابی شما را برای دستیابی به نتایج بهتر اصلاح و تنظیم کنند.
چه زمانی به خدمات مشاوره تبلیغاتی نیاز دارید؟
خدمات مشاوره تبلیغاتی کسبوکار به اندازهٔ شرکت محدود نمیشود.
در واقع، هم استارتاپها و هم سازمانهایی که مدت زیادی از فعالیت آنها میگذرد، میتوانند از مشاوره بهمنظور رشد و بهینهسازی کسب و کار خود سود ببرند.
همکاری با مشاور ایدهٔ خوبی است اگر:
- شما به یک رهبر با تجربه و موقت نیاز دارید؛
- میبینید که کسبوکارتان در حال رشد است و باید راههای جدیدی برای رشد پیدا کنید تا از پتانسیل موجود استفاده کنید؛
- شما بودجهٔ محدودی دارید و ترجیح میدهید آن را به استخدام یک مشاور متخصصِ باسابقه با یک قرارداد کوتاه مدت اختصاص دهید بهجای اینکه فردی را بهصورت ثابت برای امور تبلیغاتی شرکت استخدام کنید.
- در زمانهای بحرانی و چالشبرانگیز مانند بحران COVID-19، زمانی که بیشتر سازمانها در تلاش برای ادامهٔ فعالیت در بازار کار هستند، سرمایهگذاری برای همکاری با یک متخصص در امر مشاور تبلیغات، میتواند برای سازمان شما مؤثر و مفید باشد.
کسبوکارهایی که در شرایط بحرانی آسیبپذیرترند، بهتر است حتماً از خدمات مشاور تبلیغاتی استفاده کنند تا از بحرانها با موفقیت بیشتری عبور کنند و لطمهٔ جبرانناپذیری به کسبوکار آنها وارد نشود.
برخی از این مشاغل را در زیر آوردهایم:
- رستورانها
- خردهفروشیها
- خدمات آرایشی و زیبایی
- کلوپهای ورزشی و تناسباندام
- خدمات بازرگانی و …
با مشاوره تبلیغاتی، مطمئنتر قدم بردارید!
در این مقاله سعی کردیم به طور واضح نقشی که یک مشاور تبلیغاتی میتواند در رشد کسبوکار شما داشته باشد را تشریح کنیم تا از اهمیت و لزوم آن در کنار بیزینس خود آگاه باشید. در قسمت آخر مقاله به خدمات مشاورهای که یکتانت برای هر نوع تبلیغات به شما عزیزان ارائه میدهد را شفافسازی کردیم تا تبلیغات بهینهتری را به کمک مشاوران ما راهاندازی کنید و شاهد رشد چشمگیر کسبوکار خود باشید.




12 دیدگاه ها